Show simple item record

dc.contributor.advisorLópez Odar, Dennis Rolando
dc.contributor.advisorLópez Odar, Dennis Rolandoes_PE
dc.contributor.authorMemenza Peralta, Jennifer Jacky
dc.date.accessioned2017-01-12T10:13:21Z
dc.date.available2017-01-12T10:13:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifierT/538
dc.identifier.otherPSI_082490012449
dc.identifier.urihttp://repositorio.unfv.edu.pe/handle/UNFV/1146
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13084/1146
dc.description.abstractThis research aims to determine the relationship between educational styles of parents and anxiety in children. The sample consisted of 201 parents and 116 children of both sexes and aged between 6 and 12 years of School No. 117 Reverend Father "Pascual Alegre and Gonzales' primary Lima. Ex post facto design descriptive-correlational was used. Profile Questionnaire Parent Education Styles (PEE-pd) and Manifest Anxiety Scale for Children-Revised (CMAS-R) was applied. The results show that 30.2% of children have a high level of anxiety, 37.9% shows an average level of anxiety and 37.9% of children have an average level of anxiety. The educational style that parents are more assertive practice (42.3%), followed by overprotective type (41.3%). Significant differences in anxiety according to grade (P <0.05 F 4.163) were found. Regarding the analysis of the relationship between anxiety in children and educational styles in mothers found that there is a significant inverse relationship between total anxiety and assertive style (rho = -0,216; p <0.05); also significant direct relationship between style overprotective mother and total anxiety (p <0.01 rho = 0.295) was found. Finally direct significant relationship was observed regarding the style overprotective father and total anxiety in children (rho = 0.268; p <0.01)en_US
dc.description.abstractLa presente investigación tiene como objetivo determinar la relación entre los estilos educativos de los padres y la ansiedad en niños. La muestra estuvo conformada por 201 padres y 116 niños de ambos sexos y cuyas edades oscilan entre 6 y 12 años, de la Institución Educativa N° 117 Reverendo Padre “Pascual Alegre y Gonzales” de primaria de Lima. Se empleó un diseño ex post facto de tipo descriptivo-correlacional. Se aplicó el Cuestionario de Perfil de Estilos Educativos para padres (PEE-pd) y la Escala de Ansiedad Manifiesta para Niños Revisada (CMAS-R). Los resultados muestran que el 30.2% de los niños presenta un nivel alto de ansiedad, 37.9% muestra un nivel promedio de ansiedad y 37.9% de los niños presenta un nivel promedio de ansiedad. El estilo educativo que los padres mas practican es el asertivo (42.3%), seguido por el estilo sobreprotector (41.3%). Se encontraron diferencias significativas en la ansiedad de acuerdo al grado escolar ( F 4.163; p<0.05). Respecto al análisis de la relación entre la ansiedad en niños y los estilos educativos en madres, se encontró que hay una relación significativa inversa entre la ansiedad total y el estilo asertivo (rho= -0.216; p<0.05); asimismo se halló relaciones directa significativa entre el estilo sobreprotector de la madre y la ansiedad total (rho= 0.295; p < 0.01). Finalmente se observa relación significativa directa en cuanto al estilo sobreprotector del padre y la ansiedad total en niños (rho=0.268; p<0.01).es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Nacional Federico Villarreales_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesses_PE
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/es_PE
dc.sourceUniversidad Nacional Federico Villarreales_PE
dc.sourceRepositorio Institucional - UNFVes_PE
dc.subjectEstiloses_PE
dc.subjectEducativoses_PE
dc.subjectPadreses_PE
dc.subjectAnsiedades_PE
dc.subjectNiñoses_PE
dc.subjectPrimariaes_PE
dc.subjectIstituciónes_PE
dc.subjectEducativaes_PE
dc.subjectLimaes_PE
dc.titleEstilos educativos de los padres y ansiedad en niños de primaria de una Istitución educativa de Limaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Psicologíaes_PE
thesis.degree.disciplinePsicologíaes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad Nacional Federico Villarreal. Facultad de Psicologíaes_PE
thesis.degree.programFacultad de Psicología - Modalidad Presenciales_PE
dc.subject.ocdePsicologíaes_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7622-7066es_PE
renati.advisor.dni10195553es_PE
renati.typehttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesises_PE
renati.discipline313016es_PE
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionales_PE
dc.publisher.countryPEes_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/restrictedAccess